content="GH68RhBLryXU8l_ooOtI2PPCDdqRKmKyvZQPZ5DdpPA" /> عمومي

عمومي
گفتگو در مباحث مختلف مانند كليد هوايي و تعمير لباسشويي و..

وكيل دادگستري به وكيلي گفته مي‌شود كه تحصيلات خود را در مقاطع كارشناسي و بالاتر در رشته‌هاي حقوق، مباني و فقه گذرانده و در آزمون كانون وكلاي دادگستري موفق به كسب رتبه بالايي شده باشد، كه به آن وكيل پايه يك دادگستري مي‌گويند.

انواع وكيل پايه يك دادگستري بعد از گذراندن دوره كارآموزي پروانه وكالت كسب مي‌كنند و مي‌توانند به پرونده‌هاي حقوقي مختلف رسيدگي نمايند.

انواع وكيل دادگستري

به طور كلي هشت نوع وكيل دادگستري در ايران وجود دارد.

عناوين وكلايي كه به دادگستري مراجعه مي‌كنند با توجه به مفاد و محتويات قوانين مورد استناد شامل موارد زير مي‌باشد:

1- وكيل انتخابي: هرگاه فردي وكيل خود را شخصاً انتخاب نمايد و با تنظيم قرارداد وكالت او را براي دفاع از حقوق خود در مراجع قضايي نايب (جانشين) قرار دهد به آن وكيل انتخابي مي‌گويند.

2- وكيل معاضدتي: در مواردي كه اشخاص براي دفاع از حقوق خود در دعاوي حقوقي نياز به وكالت داشته باشند اما به دليل عدم توانايي مالي و يا هر دليل ديگري نتواند براي خود وكيل انتخاب نمايد، با تشخيص عسر و حرج (سختي) موكل از سوي دادگاه يا تشخيص كمسيون معاضدت كانون وكلا، در اين موارد وكيلي به صورت رايگان دفاع از حقوق شخص معسر (ناتوان) را برعهده مي‌گيرد تا از حقوق وي در دادگاه دفاع كند، به چنين وكيلي، وكيل معاضدتي گفته مي‌شود.

3- وكيل تسخيري: وكيل تسخيري در دعاوي كيفري نقش ايفا مي‌كند. هرگاه در دادرسي و محاكمات متهم به دليل عدم توانايي مالي و يا هر دليلي از دريافت وكيل خودداري نمايد، دادگاه از ميان وكلاي دادگستري، وكيلي را به صورت رايگان در اختيار متهم قرار مي‌دهد كه به آن وكيل تسخيري مي‌گويند.

4- وكيل سازماني: براساس قانون حمايت قضايي از كارمندان نيروهاي مسلح و دولتي، در صورتي كه كارمندان دولتي (لشگري و كشوري) در كارهاي خدمتي با مشكلات حقوقي و قضايي مواجه شوند، سازمان محل خدمت او موظف است متخصصان حقوقي خود را به عنوان وكيل براي دفاع از كارمنداني كه با مشكل رو به رو شده‌اند اختيار كند. به وكلايي كه در مراجعه قضايي از حقوق كاركنان دولتي دفاع مي‌كنند، وكيل سازماني مي‌گويند.

فرهنگ و تاريخچه كانادا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۲:۴۱ ] [ امير حسين احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم تا باشما درباره موضاعات متفاوت تعمال داشته باشيم موضوعاتي مانند انتخاب كليد اتوماتيك براي ساختمان و يا تعمير لباسشويي و از اين دسته مطالب
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی