content="GH68RhBLryXU8l_ooOtI2PPCDdqRKmKyvZQPZ5DdpPA" /> عمومي

عمومي
گفتگو در مباحث مختلف مانند كليد هوايي و تعمير لباسشويي و..

چند بار براي شما اتفاق افتاده است كه پرينتر دستگاهتان خراب شده و از اين رو براي سرويس و تعمير آن را به يك مركز مجاز تعميرات برده باشيد؟ وقتي پرينتر كيفيت كاركرد هميشگي خود را ندارد، پس حتماً قطعه‌اي خراب شده است. حالا اين كدام قطعه است؟ آيا بايد تعمير شود يا بايد يك نمونه جديد ديگر خريداري كرد؟ چرا به چنين مشكلي برخورده است؟ اين‌ها مواردي هستند كه خود شما در صورت نداشتن تخصص فني نمي‌توانيد به درستي و كامل پاسخ دهيد. پس بايد آن را به يك مركز تخصصي تعمير پرينتر اچ پي بدهيد.

مشكل كار نكردن دستگاه پرينتر مي‌تواند سخت افزاري يا نرم افزاري باشد. در بعضي مواقع حتي خودتان هم مي‌توانيد مشكل دستگاه را برطرف كنيد؛ البته به شرط اينكه خيلي ساده بوده و شما هم از تجربه‌اي حتي ديدن از نزديك بررسي پرينتر را داشته باشيد.

به صورت عمومي و كلي در هنگام برخورد با يك مشكلي در دستگاه چاپگر، مراحل زير بهتر است كه به ترتيب انجام شود. باز تأكيد داريم كه اگر شما آشنايي با ساختار دستگاه پرينتر نداريد، خودتان هيچ اقدامي براي برطرف عيب نكنيد. در اين صورت احتمال صدمه ديگر بيشتر خواهد بود.

در ابتدا سالم يا وصل بودن كابل را بررسي كنيد. گاهي ممكن است كه به دليل معيوب شدن كابل، ارتباط پرينتر با دستگاه به درستي وصل نشده باشد.

كارتريج خود را بررسي كنيد. بعضي پرينترها داراي علامت هشداري هستند كه به كاربران از قبل در خصوص تمام شدن جوهر اخطار مي‌دهند.

در صورتي كه كاغذ در بين فرآيند چاپ گير كرد، به آرامي دستگاه را باز كنيد و كاغذ را برداريد. اين مسئله ممكن است كه به دليل مشكلي در كارتريج، گيركردن آشغالي از قبل در دستگاه يا معيوب شدن غلتك‌ها باشد.

احتمال اينكه نرم افزار نصب شده پرينتر دچار مشكل شده باشد هم زياد است. درايور را بررسي كنيد كه به مشكلي برنخورده باشد. گاهي به دليل ويروسي شدن كامپيوتر، كاركرد ديگر دستگاه‌ها آسيب خواهد ديد. شايد لازم باشد كه درايور را باز دوباره حذف و نصب كنيد.

شايد چندين دستور پرينت به دستگاه ارسال كرده باشيد و همين مسئله باعث شده باشد تا دستگاه از نظر كاركرد نرم افزار دچار مشكل شود. در اين صورت نياز است كه تمامي دستورات قبلي را حذف كرده و مجدداً دستور پرينت بدهيد.

در صورتي كه داخل پرينتر كثيف شده باشد، كاركرد دستگاه قطع يا كند خواهد شد. البته اين مسئله خيلي حساس است. هرچند وقت يك بار بايد دستگاه خود را سرويس كنيد؛ به ويژه اگر محيط كار شما از نظر هوا آلوده بود و گردوخاك زيادي وجود داشته باشد.

قبل از اينكه بخواهيم تا به صورت تخصصي در خصوص پرينترها صحبت كنيم، در ابتدا چند مشكل رايج آن‌ها و راه‌حل‌هاي مربوطه را معرفي خواهيم كرد.

چندين مشكل رايج در پرينتر اچ پي

مشكل Paper Jam

اين اخطاري است كه كاربران به هر دليلي به آن توجه نمي‌كنند. متأسفانه همين مسئله هم باعث مي‌تواند تا در ادامه دستگاه به مشكلات جدي‌تري بربخورد. اين پيغام نشان از مشكلي مي‌دهد كه در همان ابتدا خودتان مي‌توانيد آن را برطرف كنيد. در ابتدا مطمئن شويد كه كاغذها به درستي در سيني قرار گرفته‌اند. يك تاخوردگي ساده به راحتي مي‌تواند باعث گيركردن كاغذ در ميان رول‌ها شود. مورد بعدي اينكه كاغذها را با تعداد كمتري در سيني قرار دهيد. گاهي كاغذهاي زيادي و چسبندگي بين آن‌ها باعث مي‌شود در هر دستور چندين كاغذ به داخل دستگاه كشيده شود. مسئله ديگر اينكه شايد غلتك‌ها خراب شده باشند و نياز به تعويض داشته باشند. خرابي غلتك‌ها باعث مي‌شود تا كاغذ در بين مسير گير كرده و در هنگامي كه آن را بيرون مي‌كشيد، احتمال پاره شدن و گيركردن خرده وجود داشته باشد.

تعمير پرينتر اچ پي

به روز نبودن درايور

گاهي به دليل به روز شدن ويندوز و سازگار نبودن آن با نسخه درايور يا ويروسي شدن دستگاه، پرينتر نمي‌تواند دستورات چاپ را به درستي اجرا كند. اگر آپديت ويندوز روشن است، اين احتمال وجود دارد كه در نسخه جديد، مشكل همخوان نبودن آن را درايور پرينتر به وجود بيايد. در اين حالت يا بايد درايور پرينتر خود را حذف و با دانلود نسخه جديد، آن را نصب كنيد يا اينكه آن را به روز كنيد. بهترين حالت اين است كه به سايت خود سازنده مراجعه و نسخه آخر آنجا را با نسخه نصب شده مقايسه كنيد. مسئله شايد ويروسي شدن دستگاه است كه تنها راه ويروس كشي يا نصب مجدد ويندوز است.

پر بودن صف پرينت

وقتي دستوري پرينت صادر مي‌شود، دستور آن در صف اجرايي قرار گرفته و بعد از پرينت به صورت خودكار حذف مي‌شود. حالا گاهي ممكن است كه به بنا به دلايلي پاك نشود. حتي ممكن است كه اجراي آن كمي طولاني‌تر شده و شما چند بار دكمه پرينت را بزنيد. با هر بار كليك روي دكمه پرينت، دستوري جديدي در صف قرار مي‌گيرد. در اين صورت است كه چندين دستور براي اجرا يك كار مشترك در صف قرار مي‌گيرند و از اين رو اجرا نمي‌شوند. در اين صورت بايد تمامي دستورات قبلي را پاك كرده و يك پرينت جديد بگيريد. اگر آن باز چاپ نشد، يعني اينكه مشكلي در دستگاه يا رابط اتصال وجود دارد.

اتصال واي فاي

گاهي پرينتر از طريق سيستم واي فاي دستورات مي‌گيرد. گاهي مشكلي به وجود مي‌آيد كه اين ارتباط اينترنتي برقرار نمي‌شود: اينترنت قطع مي‌شود يا سيگنال دهي دستگاه به ايرادي برمي‌خورد. در حقيقت شما نمي‌توانيد از طريق كامپيوتر خود، چاپگر را پيدا كنيد، در اين حالت بايد مودم را خاموش روشن كرده يا چاپگر را به صورت مجدد به برق وصل كرده و اينترنت آن را روشن كنيد.

مشكلي در كارتريج

گاهي ممكن است كه كارتريج به مشكلي برخورده باشد؛ بيشتر براي نمونه‌هاي جوهرافشان كه احتمال خشك شدن آن وجود دارد. كارتريج وقتي خشك شود، ديگر نمي‌تواند به فعاليت خود ادامه دهد. از اين رو لازم است كه حتماً يا مشكل آن را برطرف كنيد يا اينكه يك نمونه جديد جايگزين كنيد.

در بعضي پرينترها به ويژه اچ پي، استفاده از كارتريج‌هاي طرح يا نمونه‌هاي متفرقه باعث ايجاد مشكل در ساختار دستگاه مي‌شود. اين نكته را حتماً در نظر بگيريد كه به هيچ وجه از كارتريج‌هاي غيراستاندارد استفاده نكنيد. اينكه حالا اصل باشد يا طرح باكيفيت مهم نيست، مهم اين است كه بي‌كيفيت نباشد.

گاهي شايد كارتريج را جديد گرفته باشيد؛ اما هنوز در هنگام فعاليت چيزي چاپ نكند. اول از همه بررسي كنيد كه كارتريج را به درستي در دستگاه قرار داده‌ايد. دوم اينكه تمامي قطعات اضافه براي مهر شدن را از آن جدا كرده باشيد. در وسط كارتريج نخ پلاستيكي قرار دارد كه بايد آن را از دستگاه جدا كنيد. شايد هم كارتريج مشكلي داشته باشد.

مسئله ديگر تمام شدن پودر كارتريج است. اگر پودر به آخر برسد يا در بخش انتهايي خود باشد، اخطارهايي را نشان مي‌دهد. در اين صورت لازم است كه حتماً كارتريج را عوض كنيد. در غير اين صورت احتمال پودرريزي و خراب شدن دستگاه وجود دارد.

مشكلات سخت افزاري پرينتر hp

گاهي پرينتر شما دچار مشكلات سخت افزار ديگري مي‌شود. مشكلاتي كه در هيچ‌كدام از ۵ دسته بالا نيست. اگر مشكلات در هيچ گروهي نبود، بهترين كار اين است كه خودتان به هيچ وجه اقدام به تعمير و بررسي دستگاه نكنيد. پرينترها خيلي خاص هستند. خاص‌تر از چيزي كه به آن فكر مي‌كنيد. در حالت كلي هر دستگاه الكترونيكي چنين خاصيتي را خواهد داشت. شما نمي‌دانيد كه مشكل دستگاه سخت افزاري براي تعمير پرينتر hp از كجاست. احتمال اينكه خودتان بخواهيد جايي را تعمير كنيد؛ اما نتوانيد و جاي ديگر خراب شود، زياد خواهد بود. بهترين راه اين است كه آن را به يك مركز تخصصي تعميرات پرينتر بدهيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۲:۴۱ ] [ امير حسين احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم تا باشما درباره موضاعات متفاوت تعمال داشته باشيم موضوعاتي مانند انتخاب كليد اتوماتيك براي ساختمان و يا تعمير لباسشويي و از اين دسته مطالب
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی