content="GH68RhBLryXU8l_ooOtI2PPCDdqRKmKyvZQPZ5DdpPA" /> عمومي

عمومي
گفتگو در مباحث مختلف مانند كليد هوايي و تعمير لباسشويي و..

بيشتر كارهاي خانه شبيه تمريناتي است كه در باشگاه براي سوزاندن كالري انجام مي دهيد. در حين تميز كردن خانه و انجام بسياري از كارهاي روزانه مي توانيد با حركات فيزيكي ساده عضله سازي كنيد و كالري بيشتري بسوزانيد. به گفته متخصصان تغذيه و تناسب اندام، هر فرد به طور متوسط مي تواند با انجام كارهاي خانه مانند شستشو و... بين 100 تا 300 كالري در ساعت بسوزاند كه البته رسيدن به اين اعداد بستگي به ميزان و شدت فعاليت شما دارد. شستن فرش چه در قاليشويي شربت اوغلي و چه در منزل يكي از كارهايي است كه به دليل فعاليت زياد و مصرف انرژي در حين انجام آن حدود 400 كالري يا حتي بيشتر مي سوزانيد. اگر قصد داريد از قاليشويي به عنوان راهي براي سوزاندن كالري استفاده كنيد، در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم شست و شوي فرش چقدر كالري مي سوزاند.

كالري سوزي در شستشوي فرش

تعداد كمي از مردم از انجام كارهاي خانه لذت مي برند و از تميز كردن حمام و توالت، آشپزخانه، جارو كردن و گردگيري به عنوان كارهاي دشوارتر از كار در معدن ياد مي كنند. اما اگر فكر مي كنيد كه از انجام كارهاي خانه سود مي بريد و با سوزاندن كالري به تناسب اندام مي رسيد، نگاه متفاوتي به فعاليت هاي روزانه خانه خواهيد داشت.

شستن فرش نيز يكي از كارهايي است كه معمولا قبل از شروع سال جديد و براي استقبال از بهار و يا در مواقع اضطراري پس از ريختن مايعات شيرين و غيره روي آن انجام مي شود. در اينجا چند راه براي سوزاندن كالري با شستن فرش آورده شده است.

 

شستشو فرش

 

يك محدوديت زماني براي خود تعيين كنيد

هر چه بيشتر تحرك داشته باشيد و مراحل شستشوي فرش را در زمان كوتاه تري با فعاليت بيشتر و بدون خستگي انجام دهيد، كالري مصرفي با شستشوي فرش افزايش مي يابد. البته در شستشوي فرش دقت كنيد كه عجله نكنيد زيرا كيفيت كار شما بسيار مهم است و منظور ما از فعاليت بيشتر و حركات بدني شديدتر بدون اتلاف وقت است. فقط ضربان قلب خود را در هنگام شستشوي فرش براي مدت طولاني تري بالا نگه داريد.

هنگام كار به موسيقي شاد گوش دهيد

گوش دادن به موسيقي در حين انجام كارهاي روزانه نه تنها شما را سرگرم مي كند و ذهن شما را از سختي كاري كه انجام مي دهيد دور مي كند، بلكه به شما اين فرصت را مي دهد كه شدت فعاليت خود را حفظ كرده و آن را كاهش ندهيد. بنابراين گوش دادن به موسيقي باعث افزايش حركات و سوزاندن كالري مي شود.

كمي ورزش كن

ممكن است كمي احمقانه به نظر برسد و بايد در خانه تنها باشيد تا در هنگام شستن فرش كمي ورزش كنيد. اما در واقع بهترين راه براي سوزاندن كالري شستن فرش و كار روي نواحي خاصي از بدن با انجام ورزش است. به عنوان مثال، هنگام نشستن و مسواك زدن روي فرش، چند حركت اسكات انجام دهيد. همچنين مي توانيد از صافي سطح فرش بهره ببريد و تمرينات كششي پا را مانند زماني كه در باشگاه هستيد انجام دهيد تا چربي ران آب شود و عضلات اين ناحيه تقويت شوند.

فهرستي از كارها تهيه كنيد

ممكن است شست و شوي فرش شما زياد طول نكشد و با كمي مواد شوينده و يك بار آبكشي كار تمام مي شود. در اين صورت نمي توان گفت كالري شستن فرش آنقدر زياد است كه بتوانيد آن ها را ببينيد. بنابراين بهتر است با تهيه فهرستي از ساير كارهاي خانه، زمان مورد نياز براي سوزاندن كالري را پر كنيد.

 

روش شستشو فرش

 

به عنوان مثال، پس از پهن كردن فرش در لبه حياط، بالكن يا پشت بام براي خشك شدن، به سمت شستشوي ديوارهاي حمام برويد. اين كار ضربان قلب شما را براي مدت طولاني تري بالا نگه مي دارد و كالري بيشتري مي سوزاند. در نهايت اگر از ما بپرسيد كه چگونه در هنگام شستن فرش كالري بيشتري بسوزانيم؟ با توجه به موارد فوق، ما دو گزينه زير را در اختيار شما قرار مي دهيم:

با انجام ساير كارهاي خانه كالري بسوزانيد

ايده هاي كاري نادر مانند شستشوي فرش كه شايد يك يا دو بار در سال انجام مي شود نمي تواند براي كالري سوزي مداوم مفيد باشد. بنابراين، ما به شرح وظايف بيشتري ادامه مي دهيم كه حداقل هر روز در خانه تكرار مي شوند و مي توانيد براي سوزاندن كالري بيشتر روي آنها حساب كنيد.

جاروبرقي: 205 كالري در 1 ساعت

گردگيري: 132 كالري در 1 ساعت

شستن ظروف: بسته به ميزان ظروف و شدت فعاليت: 58 كالري در روز

شستن حمام و توالت: 248 كالري در 1 ساعت

حرف پاياني

سوزاندن كالري در طول روز با وجود خوردن تنقلات و خوراكي هاي وسوسه انگيز، خسته كننده است. همه ما قبول داريم كه كالري سوزي اصلا آسان نيست و به همين دليل هميشه به دنبال راه هايي براي تناسب اندام و داشتن اندامي سالم با ساده ترين روش ها هستيم. همانطور كه در اين مقاله خوانديد، انجام كارهاي خانه، از گردگيري سبك گرفته تا جارو كردن، شستن فرش در قاليشويي شربت اوغلي و به طور كلي هر حركتي كه شما را فعال نگه مي دارد و ضربان قلب شما را بالا مي برد، كالري مي سوزاند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۲۶:۲۸ ] [ امير حسين احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم تا باشما درباره موضاعات متفاوت تعمال داشته باشيم موضوعاتي مانند انتخاب كليد اتوماتيك براي ساختمان و يا تعمير لباسشويي و از اين دسته مطالب
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی