content="GH68RhBLryXU8l_ooOtI2PPCDdqRKmKyvZQPZ5DdpPA" /> عمومي

عمومي
گفتگو در مباحث مختلف مانند كليد هوايي و تعمير لباسشويي و..

در اين روزگار كه همه چيز به صورت هوشمند است و هر كس در دست يك گوشي دارد و بچه‌ها نيز معمولا تبلت به دست هستند. يكي از معضلاتي كه كاربران ابزار¬هاي هوشمند به خصوص دارندگان تبلت با آن سروكار دارند، آبخوردگي تبلت است. آبخوردگي به چه معناست؟ وقتي وسيله¬اي از قبيل لپتاپ، گوشي، تبلت و تلويزيون طي يك اتفاق بر روي آن مايعاتي از قبيل آب، چاي و... بريزد و به داخل آن آب نفوذ كند گوييم كه دستگاه آبخورده شده است. آبخوردگي يكي از عواملي است كه باعث خرابي قطعات داخلي تبلت مي¬شود. بايد قبل از ارائه راه¬حل¬ها بگوييم كه بهتر است براي آبخورده نشدن دستگاه خود از آن حداكثر مراقبت را به عمل آوريد، چرا كه اگر مايعات روي آن ريخت ديگر نمي¬توان مطمئن بود كه به حالت اول برميگردد يا خير. در تبلت¬ها هم اين موضوع درست است اما چون بيشتر كاربران تبلت‌ها كودكان و نوجوانان هستند امكان اين اتفاق بيشتر مي¬شود. پس مي¬پردازيم به راه¬هايي كه بعد از آبخورده شدن تبلت مي‌تواند به شما در تعمير كردن آن كمك كند.

پس از آبخورده شدن تبلت چه ميتوان كرد؟

درمورد آبخوردگي تبلت ايسوس بايد گفت كه وظيفه شما زماني كه تبلت¬تان درون آب افتاده يا به هر طريقي آب و مايعات به آن رسيده است بايد هر چه سريعتر آن را از محل وجود آب دور كنيد چرا كه مدت زمان ماندن دستگاه در آب بسيار مهم است. هر چه بيشتر آب درون دستگاه بماند امكان خرابي‌هاي عميق‌تر در آن بيشتر مي‌شود.
1. اولين كاري كه ميكنيد بايد اين باشد كه هر چه سريع تر تبلت خود را از محل آب دور كنيد كه آب بيشتري به داخل آن نفوذ نكند و تعميرات تبلت آن سخت تر نشود. ميزان خرابي‌اي كه به تبلت شما وارد مي‌شود به ميزان آبي بستگي دارد كه به آن وارد شده باشد و ميزان آبي كه به آن وارد مي¬شود به ميزان زماني كه در آب بوده است بستگي دارد. پس سعيتان را بكنيد كه هر جا كه افتاده سريعتر آن را خارج كنيد.

تعمير تبلت

تعمير تبلت آبخورده

2. دومين كاري كه بايد سريع بعد از درآوردن تبلت از آب انجام دهيد اين است كه تبلت خود را خاموش كنيد! اين مهم ترين گام براي زماني است كه تبلت شما آبخورده شده باشد. به دليل اينكه جريان الكتريكي ايجاد شده در وسايل الكترونيكي كه به علت آبخوردگي به قطعات بيشتري نفوذ كند باعث مي¬شود آن قطعات نيز دچار مشكل شوند. پس سعي كنيد هر چه سريعتر باتري تبلت خود را خارج كرده و يا آن را خاموش كنيد.
3. رطوبت و نم تبلت را در وهله سوم از بين ببريد. بعد از خاموش كردن تبلت كاري كه بايد انجام دهيد اين باشد كه نم و رطوبت مايع ريخته شده روي تبلت را خشك كنيد. اگر تبلت شما داراي كشوي كارت حافظه و سيم كارت است آن را بيرون بكشيد و نم آن را برطرف كنيد. اگر تبلت شما به راحتي باز مي‌شود آن را باز كرده و سعي كنيد آب داخل آن را خشك كنيد. براي خشك كردن آب داخل تبلت هرگز از سشوار و وسايل گرمازا استفاده نكنيد چرا كه اين وسايل مي‌توانند با بادي كه توليد مي‌كنند ذرات ريز آب را به قطعات داخلي تبلت شما هدايت كنند و به اتصالات عميق‌تر آن آسيب برسانند.
4. نكته¬اي كه بايد بدانيد اين است كه هرگز پس از برطرف كردن نم آن سعي در روشن كردن مجدد تبلت خود عجله نكنيد چرا كه شما ذرات بيروني آب را برطرف كرده‌ايد اما به دليل نديدن قطعات داخلي و اتصالات آن نمي‌توانيد متوجه شويد كه آيا آب داخل تبلت نيز از بين رفته يا خير! براي همين پيشنهاد ميكنيم از راه حل بعدي كه مي¬گوييم استفاده كنيد. 

تبلت‌ها يكي از پركاربرترين ابزارهاي دنياي ديجيتال

5. پس از اينكه تبلت خود را باز كرديد و اجزاي داخلي آن را بيرون آوريديد ممكن به اين فكر كنيد كه پس از چند ساعت مي‌توانيد آن‌ها را سر جاي خود زده و دوباره از تبلت‌تان استفاده كنيد. همچنين بايد بگوييم كه وسوسه استفاده دوباره از تبلت‌تان باعث مي‌شود كه بخواهيد هر چه سريعتر به استفاده از آن بپردازيد. امااين روش درستي براي مواجه شدن با اين مشكل نيست. روش پيشنهادي ما قرار دادن قطعات و بدنه تب‌لت و استفاده از تعميرات تبلت به صورت جداگانه در مقداري برنج است. برنج باعث مي‌شود هر چه آب در زيرين‌ترين قطعات تبلت‌تان نيز وجود دارد كشيده شود چرا كه برنج خاصيت آبكشي دارد.

كلام نهايي
براي جلوگيري ازآبخوردگي تبلت خود سعي كنيد نهايت مراقبت را داشته باشيد. از مراحل گفته شده نيز مي¬توانيد استفاده كنيد تا آبخوردگي دستگاه خود را برطرف كنيد. اميدواريم موارد گفته شده تا حدي به شما كمك كرده باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۲۵:۵۷ ] [ امير حسين احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم تا باشما درباره موضاعات متفاوت تعمال داشته باشيم موضوعاتي مانند انتخاب كليد اتوماتيك براي ساختمان و يا تعمير لباسشويي و از اين دسته مطالب
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی