content="GH68RhBLryXU8l_ooOtI2PPCDdqRKmKyvZQPZ5DdpPA" /> عمومي

عمومي
گفتگو در مباحث مختلف مانند كليد هوايي و تعمير لباسشويي و..

در ادامه مقالات گذشته در مورد تخلفات وكلا و مجازات‌هاي آن براساس آيين‌نامه اجرايي لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري مصوب 1334 اصلاحي سال 1388، به بيان ديگر مواد آيين‌نامه در اين خصوص مي‌پردازيم:

(براساس آيين‌نامه اجرايي لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري مصوب 1334 اصلاحي سال 1388)

مجازات‌هاي انتظامي درجه 5

طبق ماده 78 آيين‌نامه، متخلف در موارد ذيل به مجازات انتظامي درجه پنج محكوم خواهد شد:

1- در صورتي كه دعوي را به طور مصانعه (رشوه‌دهي) يا در ظاهر به نام ديگري و در باطن براي خود انتقال بگيرد يا با داشتن جهتي از جهات رد، قبول وكالت كرده و يا در صورت رخ دادن آن در بين وكالت استعفاء ندهد.

* تبصره: جهات رد همان است كه در قانون پيش‌بيني شده است.

2- در صورتي كه به واسطه وكالت از اسرار موكل و طرف مقابل پرونده يا قائم‌مقام يا وكلاي آنان و كارشناس مطلع شده و آن را افشاء نمايد اعم از اينكه اسرار مزبور مربوط به ‌امر وكالت يا شرافت و حيثيت و اعتبار آنان باشد.

3- در صورتي كه با توجه به قانون ممنوعيت عهده‌دار بودن بيش از يك شغل با داشتن شغل، پروانه وكالت گرفته و يا بعد از گرفتن پروانه وكالت به شغل ديگري كه مشمول منع قانوني است اشتغال يابد.

4- چنانچه وكيل حق‌الوكاله را درصدي از نتيجه قرار دهد يا در مدعي به نام خود يا به نام ديگري و در حقيقت براي خود شركت نمايد.

5- خروج از حدود موضوع وكالت كه مورد رضايت موكل نبوده است.

6- هرگونه تهديد، تطميع (اميدوار كردن) و اعمال زور بر عليه موكل يا طرف وي

مجازات‌هاي انتظامي درجه 6

طبق ماده 79 آيين‌نامه، متخلف از مقررات ذيل به مجازات انتظامي درجه شش محكوم خواهد شد:

1- كساني كه برخلاف قانون خود را داراي شرايط وكالت معرفي كرده و پروانه گرفته باشند بايد در ظرف يك ماه از تاريخ اجراي اين آيين‌نامه كتباً به كانون اطلاع داده پروانه خود را تسليم نمايند و در صورتي كه در حين دريافت پروانه داراي شرايط بوده و بعد فاقد يكي از شرايط گردند بايد كانون را كتباً مطلع نموده و پروانه خود را تسليم نمايند.

2- در صورتي كه بعد از استعفاء يا بركناري از سوي موكل يا پايان مدت وكالت، وكالت طرف موكل يا اشخاص ثالث را در آن موضوع، عليه موكل سابق خود يا قائم‌مقام قانوني او قبول نمايد.

3- در صورتي كه ثابت شود وكيل با طرف موكل خود تباني و همدستي كرده كه حق موكل را ضايع نمايد يا خيانت ديگري نسبت به موكل كرده باشد.

4- در صورتي كه خلاف عذري كه براي حضور به دادگاه يا ساير مراجع يا دادسرا يا دادگاه انتظامي وكلا اعلام كرده ثابت شود.

5- چنانچه مؤسسه فرعي يا شعبه داير كند يا دارالوكاله را در غير حوزه ‌قضايي تعيين ‌شده تأسيس نمايد يا وكالت خود را عملاً در غير حوزه قضايي مذكور متمركز نمايد، در صورتي كه پس از اعمال مجازات‌هاي درجه سه و چهار براي مرتبه سوم اقدام به اين تخلف نمايد.

وكيل دادگستري كيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۴:۲۶ ] [ امير حسين احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم تا باشما درباره موضاعات متفاوت تعمال داشته باشيم موضوعاتي مانند انتخاب كليد اتوماتيك براي ساختمان و يا تعمير لباسشويي و از اين دسته مطالب
نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی